توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم

توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم

اگر فکر می کنید که همه دستگاه های بادکن بطری مشابه و یکسان هستند، کاملا دراشتباهید، به همین دلیل است که برای توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم باید به این نکته توجه کنید که این ماشین آلات کیفیت های متفاوتی دارند. تولید کنندگان دستگاه های بادکن پت به مهندسین و متخصصین معتبر و شناخته شده متکی هستند که آنها را در جهت ساخت ماشین آلاتی با فرایندها و عملکردهای مختلف راهنمایی می کنند.

انتخاب بهترین سازنده دستگاه بادکن پت کافی نیست، شما باید با بررسی اینکه کدام مدل دستگاه ها بیشترین تقاضا را در بازار دارند و کدامیک قیمت مناسب تری دارند، سعی کنید بیشترین درآمد را کسب نمایید.

مهمتر از همه باید بدانید این دستگاه چگونه کار می کنند و چه کاربردی دارند.

 

دستگاه بادکن پت PET و پریفرم چیست؟

توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم به این دلیل سودآور است که تقاضای بسیار زیادی در بازار برای آن وجود دارد. از این ماشین آلات می توان برای تولید محصولات و بطری های پلاستیکی استفاده کرد و فرآیند آن شامل حرارت دادن یک لوله پلاستیکی (معروف به پریفرم) تا نقطه ذوب و سپس قرار دادن آن در حفره قالب و دمیدن هوا داخل آن می شود.

در دستگاه بادکن پت از هوای فشرده استفاده می کنند تا پلاستیک مذاب را مانند یک بادکنک باد کنند تا شکل قالب را به خود بگیرد اما داخل آن توخالی باشد. مقدار پلاستیک استفاده شده و فشار هوا تعیین کننده میزان ضخامت محصول نهایی است.

 

تاریخچه توزیع دستگاه بادکن پت PET و پریفرم

در دهه 1930، با اختراع ماشین آلات بادکن، توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم ممکن شد. هرچند در ابتدا محصولات تولید شده مقاومت بالایی نداشتند و فرآیند تولید بطری هایی با حجم بالا، بسیار طولانی بود اما با پیشرفت قالب گیری تزریقی و دستگاه بادکن، انقلابی در صنایع مختلف از جمله صنعت بطری سازی و صنعت خودرو پدید آمد و توزیع عمده دستگاه بادکن با رشد چند برابری مواجه گردید.

همچنین بخوانید :  مزایا و معایب خرید دستگاه باد کن پت دستی و اتوماتیک

 

دستگاه بادکن پت برای تولید چه محصولاتی است؟

شما می توانید تقریباً هر ظرف پلاستیکی توخالی را با دستگاه بادکن پت بسازید، اما این فرآیند فقط به ساخت بطری ها محدود نمی شود. در ادامه برخی از صنایعی که از توزیع عمده دستگاه بادکن استقبال کرده و محصولات خود را با استفاده از این دستگاه ها می سازند، معرفی می کنیم:

بشکه ها و گالن ها

انواع لوله های پلاستیکی مانند لوله آزمایش

لوله های انتقال آب به کولرها در خودرو

اسباب بازی و لوازم ورزشی پلاستیکی توخالی

آبپاش ها

بطری های آب معدنی و ظروف نگهدارنده روغن خوراکی

و غیره

توزیع عمده دستگاه بادکن در صنعت خودروسازی نیز کاربرد فراوانی دارد و  طراحی و تولید انبوه قطعات خودرو را  ساده و مقرون به صرفه می کند از جمله:

 

کانال کشی خودرو

مخازن مایعات

سیستم های ذخیره سازی

پوشش کابل ها و سیم های برق

گلگیرها

و غیره

به طور خلاصه، دستگاه بادکن پت کاربردهای بسیار متنوعی دارد و راهی عالی برای تولید تعداد زیادی قطعات ارزان قیمت است.

 

انواع دستگاه بادکن

توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم در انواع مختلفی صورت می گیرد که تفاوت آنها بیشتر در نحوه بارگیری پریفرم، اندازه پریفرم و نحوه حرکت پریفرم بین قالب ها می باشد.

انواع اصلی ماشین آلات بادکن پت عبارتند از:

دستگاه اکستروژن (EBM)

بادکن تزریقی (IBS)

بادکن کششی تزریقی (ISBM)

توزیع عمده دستگاه بادکن اکستروژن در حال حاضر بیشترین بازار فروش را دارد که یک فرآیند کاملاً خودکار است و امکان تولید هزاران قطعه را در مدت زمان کوتاهی فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید :  با خرید ماشین تزریق IML چه محصولاتی می توان تولید کرد؟

 

توزیع عمده مواد اولیه برای دستگاه بادکن پت PET و پریفرم

از مواد اولیه مختلفی می توان برای این فرآیند استفاده کرد اما رایج ترین رزین های پلاستیکی عبارتند از:

پی وی سی

PET

نایلون

ABS

EVA

TPE

پلی اتیلن با چگالی کم و بالا

پلی پروپیلن

کوپلی استر

COP و COC

پلی استایرن

طیف گسترده ای از مواد پلیمری موجود را می توان برای تولید محصولات پلاستیکی در دستگاه بادکن پت خریداری کرد بنابراین، هر کارخانه می تواند از این فرآیند برای ساخت قطعات متناسب با نیازهای دقیق خود استفاده کند.

 

توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم توسط هولدینگ سورین

خرید دستگاه بادکن برای ساخت محصولات، یک راه حل عالی برای تولید انبوه قطعاتی با طرح های ساده و کاربردی بدون صرف هزینه زیاد است.  در هلدینگ سورین، متخصصان آموزش دیده می توانند دستگاه متناسب با نیازهای شما را تامین کنند تا محصول موردنظرتان از ایده به واقعیت تبدیل شود.

شرکت سورین به عنوان نمایندگی سازندگان مطرح در جهان از جمله شرکت دمارک، سال ها است که به توزیع عمده دستگاه بادکن پت PET و پریفرم مشغول است.

ما در طول فرآیندهای طراحی و تولید به شما کمک خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که نتیجه نهایی همان محصولی است که انتظارش را داشتید.

 

https://maycointernational.com/blog/here-is-everything-you-need-to-know-about-blow-molding/

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *