خرید ماشین تزریق پریفرم

مزایا و معایب خرید ماشین تزریق پریفرم

خرید ماشین تزریق پریفرم، مزایای زیادی دارد زیرا از یک طرف هزینه های قالب گیری را به حداقل می رساند و از طرف دیگر، روشی بسیار تکرارپذیر برای تولید قطعات پلاستیکی یا الاستومری با دقت بالا است.

پس از راه اندازی دستگاه تزریق پلاستیک، می توان حجم عظیمی از قطعات را طی  یک ساعت از پلاستیک های مختلفی تولید کرد.

البته مانند هر فرآیند تولید دیگری، خرید ماشین تزریق پریفرم، معایبی نیز دارد که موجب می شود تصمیم بگیرید از فناوری‌های جایگزین مانند چاپ سه بعدی یا ماشینکاری CNC استفاده کنید.

در این مقاله ما شما را با مزایا و معایب خرید ماشین تزریق پریفرم آشنا خواهیم کرد و بررسی خواهیم کرد که چه زمانی ممکن است برای شما بهتر باشد خرید گزینه های دیگری را در نظر بگیرید.

 

مزایای خرید ماشین تزریق پریفرم

1. تولید با بازدهی بالا

فرآیند دستگاه تزریق پلاستیک بسیار سریع است و زمان چرخه آن به 10 ثانیه می رسد. چنین فرایندی، برای تولید حجم متوسط ​​و بالای محصولات از 10000 تا بیش از 100000 قطعه، عالی است.

گاهی اوقات می توانید با استفاده از یک قالب پریفرم، چندین قطعه را طی یک پرس تولید کنید و به این ترتیب، بازدهی را افزایش دهید.

 

2. هزینه کم برای تولید هر قطعه با خرید ماشین تزریق پریفرم

باتوجه به تولید قطعات با بازده بالا، هزینه تولید هر قطعه بسیار پایین است. حتی برای حجم های متوسط در محدوده 10000 تا 25000 قطعه، می توانید با خرید قالب های آلومینیومی به جای فولادی، هزینه های ساخت محصول با ماشین تزریق پلاستیک را کاهش دهید.

همچنین بخوانید :  پریفرم چیست و چگونه از قالب پریفرم استفاده می شود؟

 

3. قابلیت تکرار پذیری

شما می توانید با خرید یک دستگاه تزریق پلاستیک، بارها و بارها محصولات یکسان یا حتی متفاوتی تولید کنید. امکان تغییر قالب پریفرم داخل ماشین تزریق وجود دارد بنابراین، شما می توانید با یک دستگاه محصولات متنوعی را بسازید.

 

۴. ضایعات کم پس از خرید ماشین تزریق پریفرم

فرآیند قالب گیری در مقایسه با بسیاری از فرآیندهای تولید دیگر، ضایعات بسیار کمی تولید می کند. حتی اگر پلاستیک استفاده نشده یا ضایعاتی وجود داشته باشد، می توانید آن را برای تولید مجدد در آینده بازیافت کنید.

 

6. جزئیات دقیق

فرآیند ماشین تزریق پریفرم، شامل تزریق پلاستیک مذاب به داخل قالب تحت فشار بسیار بالا می شود.  طراحی قالب ها و تنظیم دقیق فشار و دمای فرایند، موجب می شود بتوانید قطعاتی با جزئیات بسیار دقیق تولید کنید.

 

معایب خرید ماشین تزریق پریفرم

 

1. هزینه اولیه بالای قالب پریفرم

اگر طراحی فرایند ساخت شما به نحوی باشد که مجبور به خرید قالب فولادی و استفاده از آن در ماشین تزریق پریفرم باشید و در عین حال حجم تولید شما کمتر از 100000 قطعه باشد، ممکن است هزینه سرمایه قابل توجهی که برای راه اندازی واحد نیاز دارید، نسبت به قیمت هر قطعه به صرفه نباشد.

در این شرایط بررسی گزینه های دیگر مانند استفاده از قالب های آلومینیومی می تواند منطقی تر باشد.

همچنین در صورتیکه تعداد محصولات تولیدی شما بسیار کم باشد، فناوری‌های دیگری مانند چاپ سه بعدی یا ماشینکاری CNC وجود دارد که می‌تواند راه حل مقرون به صرفه‌تری در نظر گرفته شود.

همچنین بخوانید :  بررسی مشخصات و قیمت ماشین تزریق پلاستیک کوچک خانگی

 

3. محدودیت های طراحی برای خرید ماشین تزریق پریفرم

در طراحی قالب پریفرم، عوامل مختلفی از جمله کشش و فشار برای کمک به بیرون انداختن قطعات، جلوگیری از بوجود آمدن لبه های تیز و نواقص در قطعه، کنترل ضخامت دیواره و غیره باید در نظر گرفته شود.

این محدودیت های طراحی موجب می شود ساخت قطعات بسیار کوچک با جزییات دقیق با خرید ماشین تزریق پلاستیک چندان رضایتبخش نباشد.

برای تولید قطعات کوچکتر، چاپ سه بعدی به شما امکان می دهد تقریباً هر شکل یا هندسه ای را که نیاز دارید طراحی کنید.

 

4. اجرای قطعات کوچک همیشه مقرون به صرفه نیست

اکثر خریداران تصور می کنند که فقط برای سفارشات بیش از 100000 قطعه باید به خرید ماشین تزریق پلاستیک فکر کنند. اما واقعیت این است که از این فرآیند برای تولید قطعاتی با حجم کمتر نیز می توانید استفاده کنید.

یکی از روش های مقرون به صرفه، خرید قالب‌های پریفرم آلومینیومی مقرون‌به‌صرفه‌تر با زمان‌ تولید سریع است که منجر به کاهش هزینه تولید هر قطعه حتی در حجم های کم می شود. بنابراین خرید ماشین تزریق پریفرم برای تولید حجمی بین 10000 تا 25000 قطعه نیز ایده آل است و می تواند به کنترل هزینه های تولید حتی کمتر از این نیز کمک کند.

 

خرید بهترین ماشین تزریق پریفرم

قالب گیری تزریقی یک فناوری ساخت عالی برای تولید قطعات پلاستیکی با حجم متوسط ​​تا زیاد است. فرایند این دستگاه با گذشت زمان تکامل پیدا کرده و اکنون می توان ایده های جدیدی را برای استفاده از آن بررسی کرد تا هزینه تولید هر قطعه را کاهش داد و به سود بیشتری دست یافت.

همچنین بخوانید :  ماشین تزریق پلاستیک چگونه کار می کند؟

هلدینگ سورین به عنوان یکی از برترین تامین کنندگان ماشین تزریق پلاستیک می تواند به شما کمک کند تا انتخاب مناسبی براساس نیازهای خود داشته باشید.

اگر برای خرید ماشین تزریق پریفرم نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

https://www.protolabs.co.uk/resources/blog/injection-moulding-what-are-the-advantages/

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *