پریفرم و بطری پت

چرا به جای شیشه از قالب پریفرم و بطری پت برای تولید بطری های نوشیدنی در صنعت استفاده می شود؟

در این مقاله قصد داریم دلایلی را که چرا  تولیدکنندگان به جای شیشه از پریفرم بطری پت برای بسته بندی استفاده میکنند، مطرح نماییم.

وقتی صحبت از مسائل زیست محیطی میشود، پلاستیک را بدون دانستن کاربردهای دیگرش بد جلوه می دهیم. اما آیا واقعا پلاستیک برای محیط زیست مضر است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که متوجه شویم چرا تغییر بسته بندی از شیشه به بسته بندی پلاستیکی PET و (rPET) میتواند نه تنها برای تجارت شما، بلکه برای محیط زیست مفید باشد.

پریفرم (بطری پت) چیست؟

PET مخفف پلی اتیلن ترفتالات است که در حال حاضر، محبوب ترین ماده مورد استفاده برای بطریهای پلاستیکی در بازار است، که جنسی قوی، سفت و انعطاف پذیر و در عین حال سبک دارد و البته کاملاً غیر سمی است.

rPET پلاستیکی است که از بازیافت PET ساخته میشود، برخلاف بسیاری از مواد بسته بندی دیگر، PET 100% قابل بازیافت است و نتیجه نهایی آن، پلاستیکی مشابه با نمونه اصلی است.

چگونه پریفرم بطری پت برای برند شما بهتر از شیشه است؟

پلاستیک پت تمام مزایای شیشه را در مورد بسته بندی ارائه می دهد مانند بادوام بودن، قابلیت استفاده مجدد و شفافیت .

علاوه بر این، PET (و rPET) چندین مزیت را نسبت به بسته بندی شیشه ای سنتی ارائه میدهد:

  • پلاستیک پت سبکتر از شیشه است، لذا بطری تولید شده و محصول بسته بندی شده در این بطری پت برای حمل و نقل ارزان تر هستند.
  • پلاستیک پت نشکن است و کار با آن ساده تر و ایمن تر می باشد.
  • یک مانع اکسیژن، موثرتر از شیشه ایجاد میکند و راحتتر میتواند مجدداً بسته شود، محصولات بسته بندی شده در PET احتمالا بیشتر از محصولات شیشهای دوام می آورند.
همچنین بخوانید :  ماشین پالاتایزر Palletizer چه کاری انجام می دهد؟

بازیافت پریفرم بطری پت

چگونه پریفرم بطری پت برای محیط زیست بهتر از شیشه است؟

این روزها، همه ما به دنبال انجام بهترین کار برای کره زمین و کاهش کربن هستیم، اینجاست که PET (و rPET) نسبت به شیشه برتری دارند.

  • تولید پلاستیک پت به انرژی کمتری نیاز دارد و گازههای گلخانه ای کمتری نسبت به تولید شیشه ایجاد میکند. بازیافت PET ( rPET ) ردپای کربن را کاهش میدهد.
  • بازیافت پلاستیک پت راحت تر و ارزان تر از شیشه است.
  • پلاستیک پت بسیار متنوع تر از شیشه است، به این معنی که با بازیافت آن میتوان محصولات بیشتری تولید کرد. جدا از بسته بندی، از rPET میتوان برای ساخت پتو، عایق، کفش، قطعات خودرو و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

حتی زمانی که بازیافت نشود هم، پریفرم بطری پت برای محیط زیست بهتر از شیشه است، 450 سال طول میکشد تا پت به طور طبیعی در محل دفن زباله تجزیه شود، در حالی که شیشه میتواند به طور بالقوه برای یک میلیون سال (یا حتی بیشتر) تجزیه نشود.

نمیتوان انکار کرد که پلاستیک نقش مهمی در صنعت تولید بطری و بسته بندی دارد.

تطبیق پذیری پت و پلاستیک، آن را قادر میسازد تا در کنار بسیاری از خواص مفید دیگر بتوان بطری هایی با  اشکال و اندازه های مختلف توسط قالب های مختلف تولید کرد.

با این حال، از آنجایی که جهان به اقدامات خود علیه اثرات زیست محیطی پلاستیک ادامه میدهد، بسیاری از شرکتها در حال تجدید نظر در عملیات خود برای اجرای شیوههای پایدار هستند.

ما در سورین، راه‌حل‌های بسته‌بندی نوآورانه‌ای را ارائه می‌کنیم که به ‌طور ویژه برای تناسب با اقتصاد دایره‌ای، طراحی شده‌اند. محصولات ما برای بازیافت طراحی شده اند تا نشت زباله به محیط را کاهش دهند.

همچنین بخوانید :  ماشین تزریق پلاستیک اتوماتیک

پلاستیک پت به دلیل مقاومت شیمیایی عالی، در برابر مواد آلی و آب و نسبت استحکام به وزن بالا، یک گزینه بسته بندی پایدار  برای استفاده در بطریهای نوشیدنی است.

آیا پریفرم بطری پت ایمن تر از سایر انواع پلاستیک است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، پریفرم (بطری پت) نشکن است و در صورت شکستن آسیبی وارد نمی‌کند بنابراین به عنوان پلاستیک “ایمن” شناخته می‌شود.

همچنین حاوی بیسفنول (BPA) نیست، بیسفنول یک ماده شیمیایی است که میتواند در مقادیر زیاد مضر باشد. برخی از انواع پلاستیک حاوی این ماده هستند، و گزارش شده است که با سیستم غدد درون ریز بدن در تضاد هستند و باعث اثرات منفی بر سلامتی میشوند. این دلیل اصلیِ تغییر بسیاری از مصرف کنندگان از پلی کربنات به PET است .

به طور کلی، پت یک راه حل بسته بندی ایمن و بهداشتی است که توسط هیئت های رسمی بهداشت و ایمنی تایید شده است و به این معنی است که ترکیبات آن با مواد غذایی یا مایعاتی که در تماس با مواد هستند واکنش نشان نمی‌دهد و بطری‌های PET را برای نوشیدن بی‌خطر می‌کند.

جمع بندی

به طور خلاصه، پریفرم (بطری پت) قابل اعتمادترین پلاستیک برای کالاهای مصرفی است. دلایل زیادی درباره این که چرا بسیاری از تولید کنندگان از آن استفاده میکنند را مطالعه کردیم.

استحکام و انعطاف پذیری قالب پریفرم (بطری پت) با شیشه قابل مقایسه است و تولید و حمل و نقل آن قبل و بعد از بسته بندی ارزان تر است.

ما در سورین، بعنوان نماینده شرکت دمارک در ایران، انواع تجهیزات، قالب ها و ماشین آلات مورد نیاز جهت تولید انواع محصولات بر پایه پت شامل پریفرم و بطری­ های پت را که توسط شرکت بزرگ دمارک ساخته میشوند ارائه می­دهیم، قالب­ های پریفرم و ماشین­های تزریق پت با کیفیت را از ما خریداری کنید. اگر در مورد پت و محصولات دیگر سوالی دارید با ما تماس بگیرید یا برای ما ایمیل ارسال کنید.

همچنین بخوانید :  دستگاه تولید پت در چه صنایعی کاربرد دارد؟

منبع

https://www.plascene.com/why-switch-to-pet-plastic-from-glass

https://www.petainer.com/pet-plastic-bottle-recycling-how-is-pet-different-from-other-plastic-types/

0/5 (0 نظر)

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *