قیمت و خرید ماشین تولید کاغذ سنگی

قیمت و خرید ماشین تولید کاغذ سنگی

کاغذ سنگی که با نام‌ کاغذ آهکی نیز شناخته می‌شود، نوعی کاغذ بیوپلاستیک و غنی از مواد معدنی است که مستحکم و بادوام می باشد. تولید این کاغذها با خرید ماشین تولید کاغذ سنگی امکان پذیر است که با توجه به برتد تولید کننده آن، دارای قیمت های متفاوتی است.

خرید ماشین تولید کاغذ سنگی به تولید کنندگان امکان می دهد که از کربنات کلسیم همراه با مقدار کمی پلی اتیلن  یا رزین  HDPEکاغذی با ویژگی های منحصر به فرد تولید کنند که سازگار با محیط زیست است.

خرید و قیمت مواد اولیه برای ماشین تولید کاغذ سنگی

قیمت مواد اولیه تود کاغذ سنگی بسیار ارزان است زیرا سنگ آهک به عنوان ضایعات از معدن استخراج می شود و می توان پودر کربنات کلسیم سفید رنگ را به راحتی با قیمت مناسب خریداری کرده و با استفاده از ماشین تولید کاغذ سنگی به کاغذی بادوام و مقاوم تبدیل نمود.

در تولید استون پیپر از آب، اسید، لیمو یا براق کننده های نوری استفاده نمی شود و با توجه به اینکه رنگ آن سفید است نیازی به افزودن مواد برای تغییر رنگ و سفید شدن نیز ندارد.

 

ویژگی های کاغذ سنگی

کاغذ سنگی دارای چگالی بین 1.0 تا 1.6 گرم بر سانتی متر مکعب است که کمی بیشتر از کاغذ معمولی است و بافتی تا حدودی شبیه به غشای بیرونی تخم مرغ آب پز دارد.

قیمت کاغذی که توسط ماشین تولید سنگی به بازار عرضه می شود هنوز کمی گران است اما به تدریج که مصرف کنندگان از مزایای این نوع کاغذ مطلع شوند، با تود انبوه قیمت آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید :  خط تولید درب ایزی اوپن(High Speed Easy Open Making Machine)

این نوع کاغذ را می توان به صورت پلاستیک درجه 2 بازیافت کرده یا دوباره به کاغذ غنی از مواد معدنی تبدیل کرد.

البته استون پیپر غیرقابل تجزیه زیستی است اما تحت شرایط مناسب قابل تجزیه است.

از آنجایی که این نوع کاغذ از الیاف چوب ساخته نمی شود، بسته به کاربرد، سطح صاف تری نسبت به کاغذی سنتی دارد و نیازی به پوشش یا لمینیت حین چاپ را از بین می برد .

محصولات کاغذ سنگی با چاپگرهای جوهر افشان یا جوهر جامد (مانند افست، لترپرس، روتوگراور، فلکسو) سازگار هستند، اما به چاپگرهای لیزری با دمای بسیار بالا پاسخ خوبی نمی‌دهند.

 

مزایای تولید کاغذ با خرید ماشین تولید کاغذ سنگی

در برابر آب و مایعات مقاوم است.

به راحتی پاره نمی شود.

هیچگونه دانه بندی ندارد و سطح آن در مقایسه با کاغذ معمولی فوق العاده صاف است.

کمتر به محیط زیست آسیب می رساند، زیرا برای تولید آن نیازی به قطع درختان نیست.

با قطع درختان کمتر و عدم استفاده از فرایندهای پیچیده مانند سفید شویی، انتشار CO2  در تولید کاغذ سنگی به حداقل می رسد که نقش مهمی در تغییرات آب و هوایی دارد.

بازیافت این نوع کاغذ آسان است زیرا تجزیه پذیر است و به مرور زمان در معرض نور خورشید تجزیه می شود.

 

معایب کاغذ سنگی

نمی توان از کاغذ تولید شده با ماشین تولیددکاغذ سنگی به اندازه کاغذ معمولی در هر نوع چاپگری استفاده کرد زیرا نسبت به کاغذ معمولی به گرما حساس تر است.

اگر به مدت طولانی در آفتاب بماند تجزیه می شود.

همچنین بخوانید :  دستگاه بادکن پت نیمه اتوماتیک چگونه کار می کند؟

قیمت تولید کاغذ سنگی با ماشین آلات صنعتی آن نسبت به کاغذ معمولی گران تر است و بنابراین خرید آن برای مصرف کنندگان و مشاغل گران تر می باشد.

 

 

با خرید ماشین تولید کاغذ سنگی چه محصولاتی می توان تولید کرد؟

تقریبا هر نوع محصولی که با کاغذ معمولی تولید می شود را می توان از استون پیپر نیز تهیه کرد که برخی از پرکاربردترین آنها عبارتند از:

دفترچه یادداشت

نوت بوک

استیکر

بروشور

پوستر

کتاب

مجلات

بگ های تبلیغاتی

کاغذهای بسته بندی

کاغذ دیواری

برچسب محصول

بشقاب

سینی

ظروف

نقشه

 

مزایای تولید کاغذ سنگی برای محیط زیست

در اروپا، مقایسه ای بین محصولات ساخته شده از کاغذ سنگی و کاغذ سنتی برای کاربردهایی مانند چاپ کتاب انجام شده است.

این مقایسه نشان می دهد اگر محصولات کاغذ سنگی جایگزین کاغذهای گرافیکی پوشش داده شده و بدون پوشش در اروپا شوند، تولید CO2 می تواند تا 62 درصد، مصرف آب تا 99.2 درصد و استفاده از چوب تا 100 درصد کاهش یابد.

با این حال، این نتایج به نوع کربنات کلسیم مورد استفاده برای محصولات کاغذ سنگی و منشا HDPE بستگی دارد.

اما در کل اگر با تولید انبوه، قیمت کاغذ سنگی با ماشین آلات صنعتی کاهش پیدا کند، خرید آن بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود و علاوه بر این، دوستدار محیط زیست است.

 

قیمت ماشین تولید کاغذ سنگی

قیمت ماشین تولید کاغذ سنگی به نوع دستگاه و برند سازنده آن بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت این دستگاه ها می توانید با کارشناسان سورین در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید :  مراحل راه اندازی خط تولید کاغذ سنگی در ایران

 

 

https://thecolor.blog/stone-paper/

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *