قیمت دستگاه باد کن پت دستی

بررسی ویژگی ها و قیمت دستگاه باد کن پت دستی

قیمت دستگاه باد کن پت دستی موضوع مقاله ای است که قرار است در مورد آن صحبت کنیم. این مقاله به ما کمک می کند تا بتوانیم هرچه بهتر و دقیق تر این دستگاه را مورد بررسی قرار داده و در خصوص ویژگی های آن اطلاعات هرچند بیشتر و بهتری را به دست آوریم. فراموش نکنید که برای دانستن ویژگی های مربوط به این دستگاه، ابتدا باید بدانید که دستگاه باد کن پت دستی به طور کلی چیست و چه کارایی هایی دارد.

دستگاه باد کن پت دستی

برای بررسی قیمت دستگاه باد کن پت دستی ابتدا باید بدانید که این دستگاه چیست. دستگاه باد کن پت به دستگاهی گفته می شود که تمامی بطری های پلاستیکی آب، انواع نوشیدنی ها و آبمیوه ها را می سازد. این دستگاه ها می توانند در دو مدل اتوماتیک و دستی به کار روند که هر کدام از آن ها نیز می توانند ویژگی های خاص خودشان را داشته باشند.

اما چرا به این دستگاه ها نام پت اختصاص داده می شود؟ پت در حقیقت نام اختصاری پلی اتیلن ترفتالات است که به مواد اولیه سازنده این بطری ها گفته می شود. به وسیله دستگاه پت و همچنین دستگاه پریفرم ساز، مواد پت ساخته شده و پس از آن طی گذر از پروسه های مختلفی که وجود دارد، بطری ها ساخته می شوند. این بطری ها سبک بوده، قیمت ارزانی دارند و می توان برای انواع نوشیدنی ها از آن ها استفاده کرد.

اما خود دستگاه پت چیست؟ خود دستگاه پت که با نام باد کن پت نیز شناخته می شود، در حقیقت از سه بخش یا اجزای کلی تشکیل شده است. این سه بخش شامل کمپرسور، کوره و همچنین قسمت اصلی و مهم دستگاه که قسمت باد کن است، می شوند. هر کدام از این قسمت ها شامل سه بخش مختلف می شوند که بهتر است به آن ها توجه کنید. قسمت اول با نام کمپرسور شناخته می شود. کمپرسور در واقع وظیفه آن را دارد که قسمت های مختلف دستگاه را به صورت های مختلف به حرکت در آورد.

همچنین بخوانید :  دستگاه تولید پت چگونه کار می کند؟

قسمت بعدی کوره دستگاه است که بهتر است بدانید وظیفه گرم کردن پریفرم را بر عهده دارد و باید گرمای لازم را به وجود آورد و قسمت نهایی نیز باد کن است که قالب ها را بر روی آن وصل می کنند. این قسمت همان طور که از اسمش مشخص است وظیفه آن را دارد که مواد را به وسیله فشار و باد به سمت قالب ها هدایت کند.

انواع

در بررسی ویژگی های مربوط به دستگاه باد کن بهتر است در مورد انواع این دستگاه نیز اطلاعاتی داشته باشید. به طور کلی دو نوع دستگاه باد کن پت وجود دارد که شامل نیمه اتوماتیک و اتوماتیک می شود. ویژگی های هر کدام از این دستگاه ها نیز به شرح زیر است:

·       دستگاه نیمه اتوماتیک

در دستگاه های باد کن نیمه اتوماتیک که با نام دستگاه پت دستی نیز شناخته می شود، اپراتور دستگاه باید پریفرم را داخل کوره قرار دهد و پس از آن که پریفرم ها حرارت کافی و لازم را دیدند، آن ها را به صورت دستی از کوره خارج کند. همین موضوع سبب می شود تا به این دستگاه ها نیمه اتوماتیک گفته شود و قیمت پایین تری نیز داشته باشند.

برای آن که از چنین دستگاه هایی استفاده کنید نیز به دو اپراتور احتیاج دارید. یکی از نکات مهم در خصوص این دستگاه ها آن است که شرایط کاری برای اپراتور سخت است و به همین دلیل تولید و استفاده از باد کن پت نیمه اتوماتیک تقریبا منسوخ شده است.

·       دستگاه باد کن پت اتوماتیک

مدل دوم که جدیدتر نیز می باشد، دستگاه باد کن پت اتوماتیک است. نحوه عملکرد این دستگاه از جهاتی شبیه نیمه اتوماتیک بوده و از جهات دیگر متفاوت خواهد بود. نحوه عملکرد به این شکل است که پریفورم ها از قسمت ورودی دستگاه وارد شده و در مرحله بعدی زیر نور لامپ های مادون قرمز قرار می گیرند. پس از طی شدن این مرحله این پریفورم ها به صورت اتوماتیک وار به بخش باد کن منتقل می شوند. کار کردن با این مدل از دستگاه ها فقط نیاز به یک اپراتور دارد و همچنین می توان گفت که سرعت تولید کردن بطری و همچنین ظروف در این دستگاه افزایش پیدا می کند.

همچنین بخوانید :  ماشین بادکن اتوماتیک بطری دسته دار (Fully Automatic Handle Bottle Blowing Machine)

از جمله نکات مهم در خصوص این محصول مربوط به قیمت دستگاه باد کن پت دستی است. درست است که قیمت این محصول بالاتر از مدل نیمه اتوماتیک آن است، اما باید بدانید که سرعت تولید بالاتر سبب می شود تا این قیمت مقرون به صرفه باشد.

جمع بندی

دستگاه پت دستی و اتوماتیک هر دو نیاز به اپراتور و همچنین قطعات یدکی دارند. در صورتی که قطعات یدکی این دستگاه ها دچار خرابی شود، بهتر است از فروشگاهی آن را تهیه کنید که از بابت کیفیت محصولاتس مطمئن باشید. فراموش نکنید که مجموعه سورین یکی از بهترین موارد در این زمینه است و می توانید خرید قطعات یدکی خودتان را از آنجا انجام دهید.

 

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *