خرید عمده انواع پریفرم در بازار

خرید عمده انواع پریفرم در بازار

محصولات تولید شده از پت، کاربردهای زیادی در زندگی روزمره ما دارند. این محصولات بسیار بادوام و کاربردی هستند و فرآیند تولید آنها با خرید عمده انواع پریفرم در بازار شروع می شود.

تولید انواع پریفرم از طریق قالب‌ها و ماشین تزریق پلاستیک انجام می گیرد که فرایندی تخصصی و تاحدودی پیچیده است.

در این مقاله با انواع پریفرم موجود در بازار و بهترین نوع برای خرید عمده آن آشنا می شوید.

فرایند تولید انواع پریفرم موجود در بازار

به طور کلی برای تولید محصولات پریفرم پت از قالب پریفرم استفاده می شود.

اولین فرآیند شامل استفاده از قالب‌های پریفرم Pet preform است که با استفاده از آنها، انواع پریفرم موجود در بازار به شکل لوله آزمایش تولید می شوند.

این روش تولید عمدتاً به نام فرآیند قالب‌گیری تزریقی شناخته می‌شود که با تزریق پلی اتیلن ترفتالات به داخل حفره ای که شکل لوله آزمایش طراحی شده، انجام می شود.

طراحی این قالب، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا محصول پریفرم نهایی تولید شده باید دارای مشخصات و ویژگی‌هایی باشد که بتوان برای خرید عمده انواع پریفرم در بازار عرضه کرد.

پس از اینکه پت در قالب پریفرم تزریق شد، خنک شده و از دستگاه خارج می شود.

محصول پریفرم تولید شده به صورت عمده در بازار عرضه می شود و کارخانجات تولید کننده بطری مایعات و نوشیدنی از جمله کارخانه تولید کننده آب معدنی، روغن های خوراکی، مایعات شوینده و غیره آن را خریداری کرده و وارد فرایند ثانویه ای می کنند تا محصول نهایی تولید شود.

خرید عمده انواع پریفرم در بازار به علت کاربردهای گسترده ای که به عنوان یک محصول واسطه دارد، سود بسیار بالایی را نصیب کارخانجات تولید پریفرم می کند.

همچنین بخوانید :  طراحی قالب بطری پت چگونه است؟

 

خرید عمده انواع پریفرم در بازار چه کاربردی دارد؟

پریفرم های PET، برای تولید بطری و ظروف پلاستیکی نگهدارنده مایعات و نوشیدنی تولید می شوند. انواع پریفرم براساس نیاز مشتریان بازار تولید و طراحی می شود که بیشترین کاربرد آنها در صنایع زیر است:

پریفرم PET برای تولید بطری نوشیدنی گازدار

پریفرم پت برای تولید بطری نگهدارنده مایعات شوینده

پریفرم PET برای ساخت بطری آب معدنی

پریفرم پت برای ساخت بطری روغن خوراکی

پریفرم PET برای تولید گالن آب معدنی

و غیره

 

خرید عمده انواع پریفرم شفاف در بازار بهتر است یا رنگی؟

در حال حاضر امکان خرید عمده انواع پریفرم شفاف و رنگی در بازار وجود دارد اما قابلیت بازیافت بسیار راحت پریفرم های شفاف آنها را به گزینه بهتری نسبت به انواع رنگی تبدیل کرده است.

سازمان های ngoو دوستدار محیط زیست، به صنایع بسته بندی و فروشندگان پریفرم توصیه می کنند تا به این نکته مهم توجه بیشتری داشته باشند و حتی درخواست کرده اند که تولید و خرید انواع پریفرم شفاف به یک قانون اجباری تبدیل شود که البته هنوز این امر محقق نشده است.

 

انواع پریفرم شفاف

ظروف PET به دلیل شفافیت و استحکام بالا برای صنایع غذایی ایده آل هستند. علاوه بر این، به علت سبک بودن، هزینه مورد نیاز برای ساخت و حمل و نقل آنها کاهش می یابد و بنابراین در مقایسه با ظروف سنگین تر مانند بطری های شیشه ای، ردپای کربن کمتری در مخیط زیست به جا می گذارند.

اما آنچه که موجب شده خرید عمده انواع پریفرم شفاف در بازار و تولید بطری های پت از آنها، با استقبال گسترده ای مواجه شود، قابلیت بازیافت آن‌ها است.

همچنین بخوانید :  نحوه تولید ماشین تزریق پلاستیک چگونه است؟

PET یک ماده بسیار پلیمری است که به راحتی قابل بازیافت می باشد و پیشرفت تکنولوژی نیز موجب شده که این ظروف از طریق تکنیک‌ها و فرآیندهای بازیافت مکانیکی بسیار بهینه، سودآور و کارآمد بازیافت شوند.

برای اطمینان از بازیافت 100٪، کافی است الزامات طراحی اولیه، از جمله خرید عمده انواع پریفرم شفاف در بازار مورد رعایت شود. این تنها راهی است که چرخه بازیافت آنها را باز نگه می دارد و موجب می شود بتوان آنها را به ظروف جدید تبدیل کرد.

انواع پریفرم رنگی

تغییرات شیمیایی که با اضافه کردن رنگ به پت بوجود می آید، موجب کاهش شدید کاربردهای بالقوه آن به عنوان مواد بازیافتی خواهد شد. مواد رنگی موجود در جریان بازیافت باعث تیرگی و از بین رفتن شفافیت محصول بازیافتی می شود و این امر اعتماد مصرف کننده را نسبت به کیفیت و مرغوبیت ظرف بسته بندی از بین می برد.

به همین دلیل، حذف رنگ برای به دست آوردن یک PET بازیافتی با کیفیت بالا که قرار است برای بسته بندی مواد خوراکی و نوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد، ضرورت دارد. اما فرایند حذف رنگ از انواع پریفرم رنگی بسیار هزینه بر است و درنتیجه بازیافت بطری های پت رنگی توجیه اقتصادی ندارد.

از آنجاییکه در صنعت بسته بندی، استانداردهای کیفیت خاصی وجود دارد تا مواد شفاف و بی رنگ با کیفیت برای محصولات خوراکی و نوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد، توصیه می شود خریداران با خرید عمده انواع پریفرم شفاف موجود در بازار به توسعه هرچه بیشتر چرخه بازیافت کمک کنند.

 

خرید قالب پریفرم

هلدینگ سورین یکی از شرکت‌های معتبری است که قالب های پریفرم پت را در انواع مختلف برای تولید پریفرم های متنوع که در ساخت بطری‌های آب معدنی، روغن مایع و غیره کاربرد دارند، با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می کند.

همچنین بخوانید :  از قالبهای پریفرم برای تولید چه محصولاتی استفاده می‌شود؟

 

 

https://jimapreform.com/products?gclid=CjwKCAiAvK2bBhB8EiwAZUbP1EbZVouUX4B40w-Y_cYwGGiL-5xYwmT3xQmWcmauK7dB9cCB4AGOYxoC2igQAvD_BwE

 

0/5 (0 نظر)

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *